Första natten i lägenheten

I torsdags försökte jag ta sovmorgon, då jag varit så trött på onsdagen, och lyckades faktiskt sova tilm över 9. För mig är det lännge eftersom jag är så morgonpigg. Efter att jag ätir frukost och pratat en stund med Berit for jag till stan för att leta efter garn. Hittade inte rätt färg av det garn jag skall ha, så måste leta vidare. For på lunch och hälsa på Rasmus på hans jobb, dom har ju så god mat på f&b. Sen åkte jag hem, solade en stund och for sen på jobb.

Igår jobbade jag morgonskiftet. Direkt efter jobbet for jag till Storsand för att hämta Freja som skulle sitta på med oss till Vasa. Sen for vi alla 3, jag, Freja och Rasmus i paketbilen och for till Vasa. Vi körde hem Freja och började sen bära upp allt till lägenheten, med tanke på att vi bor på femte våningen hade vi tur att alla paket fick plats i hissen, till och med madrasserna till sängen. Sen for vi och åt middag och köpte mat så att vi skulle ha nån frukost och lunch till lördag. När vi kom tillbakas var det bara att börja på och bygga våra möbler.

Idag när vi vaknade åt vi frulost och fortsatte sen byggandet. Vi har hunnit allt vi planerat att göra förutom att sätta ihop sänggaveln för att vi hade fått med en skiva som var fel så att vi inte kunde bygga den. Förhoppningsvis är IKEA snabba med att skicka den nya skivan så att vi får bygga ihop den så fort som möjligt.
Nu är vi påväg hem från Vasa och skall ha grillkväll med Rasmus familj, för hans syster är hemma från Stockholm.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0