Kryssning till Stockholm

I lördas på morgonen satte sig hela min familj på tåget mot Helsingfors. När vi väl kommit till Helsingfors hade vi några timmar på oss innan det var dags att gå på fartyget. Vi gick mest runt i Forum och tittade i affärer. När klockan närmade sig 4 fick vi gå ombord på båten. På den kvällem gjorde vi inte så mycket, tittade i affärerna, lekte lite i lekrummet och pt buffé. Det var verkligen en god buffé, det var bara efterrätterna som var lite tråkiga. Efter att vi ätit var jag så trött att jag inte orkade titta på någon show, men det gjorde inte mig något. Vi hade sånadär hyttar som har fönster ut mot mittgången, var alla affärer och restauranger finns, så jag och Sara satt där på kvällen och tittade på allt som hände där nere.

På lördagen började vi dagen med frukost buffé, det var som att äta hotellfrukost, så gott! Sen när vi kom till Stockholm gick vi runt lite i gamlastan, såg på när vakterna vid slottet "patrullerade", var på café och fikade och sen gick vi på drottninggatan och shoppade. När vi sen kom tillbaka till båten for vi nästan direkt till spa-avdelningen dom hade där. Förutom att en pool var lite för kall och att det var så många människor där, så var det riktigt mysigt. Och skönt att bara få slappna av. Den kvällen åt vi tre rätters på en italiensk restaurang. Det var riktigt gott. Sen satt vi en stund i baren och lyssnade på ett band som spelade, men det var ganska tråkig musik så jag köpte något gott och for tillbaka till hytten och var där istället.
På söndagen blev det buffé frukost på ett annat ställe, också den här gången var det lika gott som hotellfrukost. Sen när vi kom till Helsingfors så hade vi tänkt dela upp oss så att några for på museum/konstutställning och några gick runt i butiker. Men det visade sig att alla utställningar var stängda på måndagar, så det blev det inget av. Eftersom vi både gick i butiker i Helsingfors på lörda och månda så blev tiden lite lång på måndag sen när vi gått igenom alla vi var intresserade av, men vi satte oss och åt någonting och sen gick tiden fort igen. Kl halv 5 for tåget tillbaka till Bennäs. Och ungefär halv var vi framme.
Hahaha Sara
När vi kom på båten tog vi skumppa
 
En av shoowerna dom hade tillräckligt tidigt för att jag också skulle hinna se den.
 
Frukost
 
Gamlastan
 
Fina familj
 

Tre rätters

 
 
 
 
 
Shoppade inte så mycket, förutom det här köpte jag också lite småsaker till Rasmus och mina vänner plus att jag köpte lite godis till mig själv.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0