Vitchokladmousse

Igår hade jag bara en kort skoldag, överlag har vi väldigt korta skoldagar och väldigt många lediga dagar. Just nu känns det skönt eftersom vi inte har fått några läxor eller uppgofter att göra, men i längden tror jag att det kommer innebära mycket självstudier. Så jag passar på att njuta nu så länge lugnet varar.

När jag kom hem från skolan igår bakade jag vitchoklasmousse. Det gick riktigt bra tills jag skulle vispa grädden, för vi hade ännu inte köpt nån elvisp. Men visst går det också bra att vispa för hand, tar bara lite längre. Hur som helst blev det jätte gott, rekomenderar verkligen det här receptet:
2dl vispgrädde
1dl färskost
150g vitchoklad
Smält vitxhokladen. Blanda den smälta vitchokladen med färskosten. Vispa grädden. Häll under omrörning i vitchoklad-färskost blandningen med grädden. Portionera upp och ha i kylskåp några timmar innan servering.
Direkt Rasmus kom hem från skolan for vi för att handla mat, så nu borde vi klara oss en vecka till. Efter att vi ätit middag for vi ut och cyklade, vi for även och köpte en elvisp så nu slipper vi vispa grädde för hand. Cykelturen blev längre än vi planerat för vädret var så härligt och det är ju så roligt att vara ut och cykla tillsammans. Sen på kvällen provade vi även vår tvättmaskin för första gången, vi har nämligen haft lite problem med att ha rätt slangar och rätt verktyg för att installera den. Men nu kan vi äntligen tvätta, så vi slipoer ha en stor hög med smutsbyk.

Satt ute på balkongen och njöt medans jag väntade på att Rasmus skulle komma hem



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0