Loppis, Leipis, tent, jobb

Tror att jag senast bloggade i tisdags så jag fortsätter med att berätta vad jag gjort sen onsdagen. Började dagen med skola, sen åt jag en snabb lunch innan jag hämtade upp Freja och vi for på loppis. Hittade en riktigt fin tvättkorg och ettpar stövlar. När jag skjutsat hem Freja for jag på gym. Efter det hem och äta och sen på förfest till en klasskompis. Vi var ett ganska stort gäng den kvällen och det var en superrolig kväll, som fortsatte vid Leipis var de hade "Back To School winter edition".

Torsdagen böejade jag som tur vad först 10, så hann få ganska många timmars sömn. När jag slutade skolan var jag riktigt trött, men som tur vad piggnade jag till på cykeln påväg hem. På kvällen gjorde vi inte så mycket annat än att städa lägenheten, tvätta kläder och fara på gym. 
Kan även inflika att jag denhär vecka försökt maxa i både bänk och squat för att se ungefär var jag ligger och kunna sätta upp ett nytt mål inför sommarlovet. Mitt mål inför jullovet var 200kg vilket jag klarade för just nu ligger jag på 210kg (100kg marklyft, 65kg knäböj & 45kg bänk). Det är ju kanske inga toppen  siffror jag ligger på, men med tanke på att jag under hösten inte bänkat elr squattat mer än en handfulm gånger är jag relativt nöjd. Skall se till att få in de övningarna i mina träningspass nu under våren  Har ännu inte tänkt ut vad som vore ett lämpligt mål för de kommande 5 månaderna, skall diskutera lite mer med min "pt" (rasmus) och se vad han tror innan jag bestämmer mig.
Nu fortsätter jag med att berätt om fredag. Var egentligen ledig från skolan den dagen, men jag hade en ogjord virtuelltent som har deadline nu på söndag som jag gjorde på fredagen. Den tog nästan 2 timmar att göra så det var tur att jag klarade den på första föesöket! Skulle inte ha orkat göra den en gång till. När den var skriven börjde jag plocka undan i lägenheten, städa undan i Lill Babs "hage", diska undan och ställa mig för att fara hem. När Rasmus slutade skolan for vi hem. Igår kväll gjorde jag inget speciellt, tittade bara på film med familjen. Isag blev det en tidig morgon för mig för jag hade jobb, men hade ett jätte kort skiftd så slutade redan 12. Jag kom hem passligt till lunch. Nu på eftermiddagen har jag tränat ett benpass. Har blivit riktigt taggad på att göra mera cardio, så benpasset bestod av varannan övning cardio (t.ex. grodhopp, boxjump, squatjump)och varannan övning "lugnare". Passet blev längre än planerat men eftersom jag inte hade andra planer innan i kväll gör det inget.
Ikväll skall jag till Ellas, vi har inget planerat men jag kommer iaf troligtvis få träffa på Ellas systerbarn!!

Köandet. En stor del av vad studielivet i Vasa innebär, som tur vad har vi alltid roligt i kön iaf.
Vissa dagar i skolan ser min mat lite konstig (?) ut, men oftast smakar den alldeles ypperligt. Här var det nån form av potatissoppa.
Tog t.o.m. en selfie denhär veckan, senast jag tog en selfie tror jag var när jag skulle ha en bild till studiekortet. Vet inte varför jag tog egentligen, kanske jag tyckte ljuset var bra
Dagens träningspass, wohooo



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0