När allt går på räls

I torsdags fick jag och Rasmus gjort en massa måsten. Vi började med att fara till ekorosk, Rasmus hade städat ur hallen han skruvar i så det var en hel del att slänga. Sen for vi via några affärer och köpte lite saker till lägenheten, lakan, kuddar och lite sånt. Efter det var det lunch dags, vi åt vår gemensamma spexialitet, makaroner med broiler. När lunchen var i magen fortsatte vi med våra ärenden. Rasmus fixade upp cyklarna vi skall ha i Vasa medans jag målade ett sista varv på bordet och stolarna. Vi hann också ett varv rill banken för att fixa något. På kvällen var vi på gym och sen var hela dagen plötsligt till ända.

På fredagen började Rasmus tidigt men jag tog ändå sovmorgon. Efter frukosten for jag till Esse för att byta tyget på stoldynorna. Det blev mycket bättre än jag förväntat mig och var också jätte lätt att göra. När Colin kom hem från skolan satt jag en stund och pratade med honom innan jag for tillbaka till Rasmus.

När Rasmus slutat jobba hämtade han paketbilen, sen åt vi någor smått innan vi packade paketbilen med alla de saker vi skulle ha med oss. Påväg till Vasa stannade vi i Nykarleby och gick en kort sväng på Juthbacka marknaden, även om det är ganska samma sak varje år är det ändå trevligt att gå där och se på alla saker. När vi väl kom fram till Vasa började vi direkt​ med att plocka alla saker och sätta dem på rätt plats. Nu när vi även fått vårt köksbord dit börjar det verkligen kännas som ett hem. Och om bara en vecka är det vårt hem på riktigt.

Hann även ett varv via loppis, och vissa loppis fynd är definitivt bättre än andra.
Att se det här på dörren kändes bra.

När vi vaknade imorse började vi med frukost i soffan medans vi tittade på New girl, en riktigt perfekt frukost alltså. Sen cyklade vi in till centrum för att köpa lite saker vi behöver bl.a. en duschdraperistång. Efter det fixade vi lite små saker i lägenheten innan vi begav oss hemåt. 

Ikväll har jag plockat några liter hallon, det regnade en hel del men jag hade bestämt mig för att plocka så jag trotsade regnet och det gick bra. Nu sitter jag i soffan med min lilla godisskål och tittar på gossip girl. Skall inte göra något vettigt mera ikväll utan bara vara hemma.

Sådär e de nästan allti att ta bild me Rasmus. Elr så kanske denhär bilden symboliserar hur vi båda känner inför flytten haha



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0