Pepparkakshus, fotbollsmatch och så klart igelkottsmys

Det är några av de saker min helg bestått av. Det är så spännande med Lill Babs, igelkottar är ju nattdjur så jag har vaknat några gånger på nätterna när hon sprungit runt och när hon ätit. Det är även så spännande att hålla i henne, det märks redan att hon blivit lite mer van vid mig och inte har ut sina taggar så fort jag rör henne.

Igår på förmiddagen kom Ella hit. Vi gjorde inte så mycket speciellt, kokade lunch och sen bara satt vi och pratade. På kvällen dekorerade jag och Colin och Sara ett pepparkakshus, som vanligt blev det mest bara fyllt av mycket godis.
Idag har jag (med pappas hjälp) snickrat ihop ett tillräckligt stort springhjul åt Lillen. Det finns inte tillräckligt stora till salu nånstans så man måste göra ett själv. Jag har även köpt ett litet springhjul som hon kan ha medan hon ännu är liten, men det kommer vara på gränsen till förlitet sen när hon blir fullvuxen. Jag har idag även varit och tittat på Saras fotbollsmatch. Nu ikväll har jag gjort lite skoluppgifter och sitter bara och väntar på att Rasmus skall sluta jobbet och kommer och hämtar mig.
Jag har ihelg också umgåtts med Lillen så mycket jag kunnat (har ju behövt lämna henne ifred också så att hon skall få sova)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0