Bakabaka liten kaka

Har blivit en del bakande den senaste veckan, och allt jag bakat har blivit så gptt att jag hill dela med mig av recepten.

När vi haft knytkalas och liknande med klassen är det alltid en som haft med sig chokladbollar gjorda utan socker och utan smör men som ändå smakade som vanliga chokladbollar. När jag fick receptet måste jag också testa att göra dem, och de blev lika goda då också. 

Receptet: 
10dadlar
1/2dl kokosolja
2dl havregryn
2msk kakao
1-2msk kaffe
Lite flingsalt
Lite vaniljpulver

Mixa/mosa dadlarna 
Blanda sen ihop alla ingridienser
Rulla till bollar och i kokos
Ställ i kylskåpet

När jag gjort muffinsen och bullarna har jag bara sökt upp ett saftigt recept och båda blev riktigt bra.

Fick formar som jag beställt från wish och ville testa dem direkt. De var verkligen super bra, det var jätte lätt att få bort muffinsen ur formarna.

Gjorde både bullar med smörfyllning och vanliga kanelbullar och enligt mig är båda sorterna lika goda, men om Rasmus får välja tar han alltid dem med smörfyllning.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0