Höstlov

Hade bara skola månda och tisdag denhär veckan, så även om vi egentligen inte skulle ha höstlov blev det ändå som ett litet höstlov. Jag började ledigheten​ med att jobba natt tisda-onsda, natten gick riktigt bra och jag fick virkat en dock-mössa åt en docka som är med i jullotteriet som ordnas på åldringshemmet. På onsdagen bar jag med Rasmus när han slutat jobba, vi gymmade först och åt sen ben&jerrys framför en serie (bästa combon). 

På torsdagen tog jag en sovmorgon och när jag vaknade for jag på gym, efter gymmet for jag på loppis och hittade några nya fina tyger att sy något fint av. På kvällen var jag med Ella, det blev en liten promenad och lite mysprat. 
På fredan for jag ut och springa, första gången på alldeles för länge. Det gick tungt men jag orkade den rutten jag planerat så det kändes iallafall bra. På kvällen kom Rasmus till esse, vi satt hela kvällen och åt godis och tittade på tv med min familj.
Lördagen började jag med jobb. Efter jobbet for jag till Ellas, först var det bara hon och jag och vi satt bara och inte gjorde så mycket. Sen for vi till en kompis och grillade och efter det badade vi bastu, det var en så trevlig kväll.
Idag har jag suttit hela förmiddagen och prata om allt möjligt med Rasmus föräldrar. Sen så fort gymmet öppnade for jag dit. Efter det hämtade jag upp Ella och Elo och vi for på en loppis runda, men på grund av att vi mest pratade och glömde bort att också titta på borden gick vi genom hela loppiset två gången. När vi gåt våra loppis rundor for vi på café, en mysig dejt helt enkelt. Nu skall vi snart fara tillbaka till Vasa för en ny skolvecka.

En glad Ella och en fin rosa himmel



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0